5/19/2009

Before I sleep

I have a descent job. Its a job that I like. My boss's are nice. Most of my co-workers are nice and only a few of them drive me nuts. I have worked at this job for almost three years. I consider it a real job and I could see myself staying here for years.

I also have a shit job. I wait tables and I'm almost 28 years old. I worked this shit job before my real job. At first I continued working there to pay off my debt, nothing major. Then Matt left for Iraq. So I kept working the shit job to stay busy and save some money while he was gone.

Now Matt is back and I really don't need to continue working there. But I do. I wanna do everything I can to give our future a decent head-start.

That being said, every time I go in there I go in with a good attitude. I try to always remember that it is extra money and there is no need to fret about anything that happens there. Well this good attitude usually fades rather quickly once I am there.

For example, last night was a private school in town's 8th grade graduation. The management knew they were coming. The place closes at 9:30. At 8:30 literally 150 people walk in the doors. Normally on a busy night I will have a 4 table station. When these people showed up I had 8 tables full of rich, snobby 8th graders and their parents.

Normally on parties of 8 or more we can add 18% gratuity so that we don't get hosed. None of the other servers added the gratuity so I didn't either. Big mistake. Those rich bastards didn't tip worth a shit. I don't even think some of the teenieboppers paid me for their bill. Needless to say, by the time they left I was pissed. After something like this happens, its very hard for me to remember that its just a second job.

I got home around 11:30 and had to be to work this morning at my real job at 8:00. Before I go to bed every night I always ask myself if I am proud of my actions during the course of the day. Most nights there is always something I feel I could have done better. Maybe I am too hard on myself and maybe I expect too much from myself. I don't know. I do know that most times I work at my second job I leave feeling as if I have let myself down in some way or another.

3 comments:

Teresa said...

I think you have a lot going on and are trying to justify what makes you happy in life. If you have one job that uflfills you the urge to have two wouldnt be there. I am proud of you for each day asking what you are proud of. More people should do that at night :)

Bridget said...

My Mom was a waitress for years and this kinda crap really pisses me off! My Mom said you can always tell a lot about a person by how they treat their waitress. I think I know what Private school you speak of.....

Random Musings Of My Life said...

Wow its like I could have written this post myself.

I am almost 32 and STILL waiting tables because we just moved and NO ONE is hiring!! I used to work for the state dept we lived in and it was great but I think I may ALWAYS wait tables. I love it.

And I agree shitty tables really can make the difference in hating your job some times!